Cultural clash

Hogyan fér össze (összefér-e) a széles látókörű, bohém közép-európai felső vezető a feszes üzleti kultúrájú, multinacionális pénzügyi szolgáltatóval?

Sehogy? A történet végül válással végződött, ám ez nem volt szükségszerű. Kemény, szisztematikus munkával sikerült együtt kidolgoznunk azokat az önfejlesztő és önmenedzselő technikákat, amelyek révén a cultural clash áthidalható volt.

A kultúrák fúziója értéket teremtett a társaság számára, és a résztvevők sem érezték rosszul magukat. Amikor pedig eljött a válás pillanata, megmutatkozott a personal branding másik értéke: a vezető éntudatosan, stratégiai alapokon választott. Olyan céget és pozíciót, amely jobban megfelel temperamentumának.

Ledöntött korlátok

Nagy nyomás alatt dolgozó pénzügyi felső vezető, aki nem ügyel teljesítményének belső kommunikálására. Rosszul teszi?

De még mennyire! A teljesítmény a siker fele, a másik fele viszont a láttatása. Különösen egy olyan környezetben, ahol kőkemény harc folyik az egyes területek között. A felső vezető napi 15 órát dolgozik. Mindent megtesz vezető pénzügyi szolgáltató munkaadója sikeréért. A végletekig kifeszíti magát. Teljesítménye láttatására azonban nem jut idő, erő, kedv. Belső ellenfelei ezt kihasználják. Ahol lehet, támadják, tevékenységét kikezdik, teljesítményét leértékelik.

A megoldás? A vezetőről alkotott kép tudatos alakítása. Az első lépés a személyes brand definíciója. Ezt követi a brandkommunikáció stratégia, a maga üzeneteivel és eszközeivel, majd végezetül mindennek az átültetése a gyakorlatba. Az eredmények már látszanak: a vezető külső és belső reputációja megerősödött, az őt érő támadások elhalkultak. Jó úton járunk.

Energizált felső vezető

Visszahúzódó energetikai felső vezető, aki szeretné kapcsolati hálóját kiépíteni. De hogyan?

Brutális nyomás alatt dolgozó energetikai felső vezető. A kemény külső környezet, a rá bízott társaság újrastrukturálása, a belső harcok felemésztik az erejét. Amúgy is bezárkózó személyisége még jobban becsukódik. Pedig a helyzeten csak menedzseri teljesítménye láttatásával, illetve kapcsolati hálójának ezzel párhuzamosan történő kiépítésével tud úrrá lenni. Hiszen koalálni kell. Szövetségeseket kell keresni, belül és kívül. Meg kell győzni a környezetet, hogy ami eddig történt, az jó irány. Hogy a célok és az eszközök helyesek. Hogy a vezetőbe vetett bizalom nem érdemtelen. A tét óriási, egy esetleges kudarc a pozíció végét jelentheti. A vezető felismeri a helyzetet, és támogatást kér.

A feladat a vezető személyes kommunikációjának átalakítása. Felnyitása, majd lecsiszolása. Menedzseri márkájának a megerősítése. Mindezzel párhuzamosan pedig a kapcsolati háló kiépítése. A vezető gyorsan tanul. És megszereti az új énmárkáját. Miként a környezete is. A siker teljes.

Hogyan tovább

Tehetséges felső vezető az államigazgatásban, aki nem jut feljebb.

Ismert szakpolitikus, államigazgatási felső vezető, aki az őt övező keretek korlátossága miatt nem tud előrelépni. Sem szakmailag, sem pályáján. Teljesítménye ugyan erős, ám tevékenységét közvetlen környezete, és leginkább szervezeti elöljárója szándékosan, tudatosan leértékeli. Belső feszültsége folyamatosan nő, a robbanás bármikor bekövetkezhet és ez pozíciója elvesztésével járhat.

Az ötlet kézenfekvő: kreáljunk a számára egy olyan személyes márkát, amellyel kiemelhetjük a környezetéből. Ehhez teremtsünk a számára egy olyan kommunikációs felületet, amely informalitása miatt nem ellentétes a szolgálati úttal, ugyanakkor lehetőséget biztosít a megkülönböztetésre. Így történt. A siker teljes, korlátok leomlottak.